موسوی تبار دو

امام جمعه محترم زاغمرز گفتند: مردم منطقه با تغییر نام بندر امیرآباد شهید هاشمی نژاد به آیت الله هاشمی رفسنجانی مخالفند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبار در خطبه های نماز جمعه 15 بهمن ماه ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوا و پرهیزکاری ، به شرح رساله حقوق آقا امام سجاد پرداختند و یکی از حقوق دیگر را برای مردم تفسیر نمودند.

ایشان خاطر نشان کردند : حق روزه ، امساک و بازداشتن اعضاء و جوارح از کارهای مبطل روزه است مانند دروغ گفتن و غیبت کردن یا مسئله بی حجابی ؛ چرا که چشم و گوش و زبان ما روزه هستند. در رساله حقوق امام سجاد آمده است که اگر گوزنی در حال چریدن ، ماری را بخورد و سم مار بر بدن او تاثیر بگذارد و عطش ، اورا فرا بگیرد و نیاز به آب پیدا کند ، وقتی برکه ای پیدا می کند آب نمی نوشد چون فطرت او می داند که اگر آب بنوشد می میرد لذا همانجا در کنار برکه آب می نشیند و اشک می ریزد تا بمیرد. از این مثال می توان فهمید که فطرت حیوانات این است که اگر ضرری به آنها می رسد به سمت و سوی آن نمی روند اما احکام اسلامی به صورت فطری در ما نهادینه نشده و نیاز به یادگیری داریم چرا که این یادگیری ما را به رشد و توانایی سوق می دهد.

امام جمعه محترم زاغمرز با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار افزودند: رسیدن حضرت زینب به این جایگاه نه بخاطر فرزند دو معصوم بودن است بلکه به خاطر علمی است که خداوند در قلب او نازل کرده است. به خاطر صبر و تحملی است که ایشان در واقعه عاشورا از خود نشان دادند و مورد تحسین فرشتگان قرار دادند و بارها هم امام سجاد (ع) فرمودند که عمه جان تو عالمی هستی که معلمی ندیدی (عالمه غیر معلمه).

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تبار به سالروز بیعت تاریخی همافران با امام راحل اشاره کردند و نقش نیروی هوایی را در سرنگون کردن رژیم ستمشاهی بسیار مهم توصیف کردند. ایشان همچنین به شکسته شدن حکومت نظامی توسط مردم و به دستور امام راحل اشاره کردند و افزودند: امام راحل فرموده اند که این حکومت نظامی غیر قانونی است چرا که توسط یک دولت غیر قانونی صادر شده است.

امام جمعه محترم زاغمرز حضوری مردم سراسر کشور را در راهپیمایی 22 بهمن ماه واجب عقلی دانشتند و گفتند: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ، وظیفه مسئولان را سنگین تر می کند لذا دولتمردان ما باید درست به وظیفه خود عمل کنند و با غارتگران بیت المال برخورد قاطع داشته باشند.

ایشان در پایان خطبه های نماز جمعه با نادرست قلمداد کردن تغییر نام بندر امیرآباد شهید هاشمی نژاد به آیت الله هاشم رفسنجانی ، این حرکت را حاصل بی تدبیری مسئولین دانستند و افزودند: ما در منطقه علمایی همچون آیت الله جباری و آیت الله کوهستانی داشتیم و لذا این تغییر نام درست نیست اما می توان پیشنهادی هم داد که دانشگاه آزاد اسلامی که شخص آیت الله هاشمی از موسسین اصلی آن هم بودند و در سراسر کشور هم شعبه دارد به دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام پیدا کند.