جدید


حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبار امام جمعه محترم زاغمرز در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی ، به شرح بخش دیگری از رساله حقوق امام سجاد پرداختند و آن را تفسیر نمودند.

امام جمعه محترم زاغمرز از حقوقی که بر ذمه ماست و ما باید این حق را رعایت کنیم حق زبان دانشتند و افزودند: دشنام گویی ، دروغ ، غیبت ، اهانت ، جدال ، خصومت و مدح و ثنای بیجا از جمله گناهان زبان به شمار می آید که باید برطرف شود. خداوند در قرآن کریم می فرماید به والدین و خانواده و ذی القربی نیکی و نیکوکاری کنید و به یتیمان نیز رسیدگی کنید اما اگر توان نیکوکاری ندارید می توانیم بیان زیبا و نیکو داشته باشیم تا آنها آزرده خاطر نشوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: ملاک سخن نیکودر قرآن این نیست که هر چیزی که مردم می پسندند به زبان بیاوریم بلکه قرآن به ما یاد می دهد که چگونه نیکو سخن بگوئیم هر چند اگر این نیکو سخن گفتن به ضرر اطرافیان و دشمنان تمام شود و دیگران خوششان نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبار در خطبه های دوم نماز جمعه با تبریک سال نوی شمسی ، برای همگان آرزوی سالی پر از رحمت و برکت به همراه سلامتی و صحت و طول عمر کرده و حلول سال 96 را به تمامی نمازگزاران و ایرانیان تبریک عرض نمودند.

ایشان با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام هادی (ع) و تسلیت به محضر امام عصر (عج) و همه محبان و دوستداران ایشان ، از همگان درخواست نمودند که مراسم شهادت این امام همام را همچون شهادت حضرات معصومین دیگر باشکوه برگزار نمایند.

امام جمعه محترم زاغمرز فرارسیدن روز جمهوری اسلامی را به نمازگزاران تبریک گفتند و افزودند: مردم با رأی در 12 فروردین سال 58 به جمهوری اسلامی در واقع یک دموکراسی واقعی را ایران به نمایش گذاشتند که در این نظام اسلامی سراسر دموکراسی ، هم مردم تصمیم گیری می نمایند و هم تصمیم گیری ها بر اساس قوانین و احکام اسلامی است و حال هم چشم امید همه مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی ایران و شما مردم وفادار ، ولایتمدار و عزیز است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبار با تبریک روز طبیعت افزودند: طبیعت و حفظ آن برای حیات ما مهم و ضروری است لذا گاهاً اتفاق می افتد که ما در حفظ و نگهداری طبیعت سستی و اهمال می کنیم لذا لازم است این فرهنگ شود در بین همه ما که زباله های غیر قابل تجزیه در طبیعت رها نشوند و از خسارت به آن پرهیز کنیم.

ایشان به جاسوسی رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی روی خاک و طبیعت و ژن ایرانیها و نسل شیعه اشاره کردند و افزودند: اسرائیل غاصب با تشکیل یک بانک ژن در صدد دستکاری ژن های نسل شیعه به خصوص ایرانی ها هستند و همه ما باید در این باره مراقب باشیم و از همه دانشجویان و محققان درخواست میکنم که با ورود به فضای مجازی و مطالعه آن ، مردم را از خطرات آن باخبر نمایند.

امام جمعه محترم زاغمرز با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبری معظم انقلاب ، اصلاح نظام ربوی بانکها ، صادق بودن دولتمردان با مردم و ندادن آمار های دروغ به آنها ، نظارت قوی بر کیفیت کالاهای تولید داخل کشور ، راه اندازی کارهای کوچک بخش خصوصی و ارائه وام های کلان به کشاورزان و دامداران را از راه های تحقق شعار سال 96 دانستند و از دولت خواستند تا قاچاق دولتی را متوقف نماید.